על כלבי ציד ודעות קדומות

יום שלישי 8 ינואר 2008

אנשים הרבה פעמים מונעים מדעות קדומות. אנחנו חושבים שאנחנו נאורים ויודעים הכל, אבל כאשר זה מגיע לכלבים, נחשפת האמת לאמיתה. הרבה פעמים בשלוש וחצי השנים האחרונות יצאתי לטייל עם רנה וסנדי. רנה כלבת וימרנר אמיצה ואילו סנדי כלבת לברדור נחמדה. אנשים היו עוצרים אותי כל הזמן ומעירים הערות. איך אתה מסתדר עם שני כלבים ועגלת תינוק? תחזיק אותם, אני מפחד. ועוד הרבה הערות מהסוג הנ"ל. אבל הערות שהכי אהבתי היו של אנשים שחשבו שהם יודעים יותר טוב ממני על הכלבות שלי.

יום אחד טיילתי בפארק עם מיקה, עומר והכלבות, ומישהי על אופניים החליטה שיש לה משהו ממש חשוב לשתף אותנו בו. משהו שדורש לעצור את נסיעתה ולפנות אלינו, מטיילים תמימים בפארק. היא נעמדה לידינו ואמרה בדרמתיות, שאנחנו לא יכולים לגדל ילד קטן עם כלבה כמו רנה. שאלנו למה, והיא אמרה שהיא ננשכה פעם על ידי כלב בדיוק כמו רנה ושהכלבים האלו מסוכנים. לא רצינו לפגוע בה, אז אמרנו לה שנקח לתשומת ליבנו את דבריה. לא אמרתי לה, את מה שחשבתי, שפעם יצאתי עם בלונדינית כמוהה, שהייתה ממש טיפשה, ושהיא מחזקת את כל הדעות הקדומות על בלונדיניות. רנה הייתה הכלבה הכי חברותית שאני מכיר, היא אף פעם לא נשכה מישהו. אם כבר הבעיה שלה הייתה שהיא הייתה חברותית יותר מידי. זה בדיוק כמו להגיד שפעם סיני גנב לי את הארנק ולכן כל הסינים מסוכנים. אבל נתקלתי בכל כך הרבה אנשים כמו אותה בחורה, אשר חשבו שהם יודעים הכל הכי טוב שפשוט לא היה לי כוח להתחיל להסביר לה בכלל, שאולי כדאי שתטפל בבעיה שברור שהיא סובלת ממנה.

אנשים אחרים היו רואים את רנה וסנדי ומייד מחליטים שרנה היא כלבה לא חכמה במיוחד ואילו סנדי, שהיא כלבת לברדור לבנה, היא הכלבה הכי חכמה בעולם. אנשים היו פונים אלי ושואלים מאיזה סוג הכלבה האפורה הזו. הייתי עונה מסוג כלבת ציד אמיצה, ואחר כך כשהיו מתעקשים הייתי מסביר וימרנר. אז הם היו חושבים רגע ואומרים אה.. זה הכלבים הטיפשים האלו. אפשר להגיד על רנה שהייתה הרבה דברים אבל טיפשה זה הדבר האחרון שבהם. אנשים שמרוכזים רק בעצמם חושבים שהעולם מקוטלג לפי תפישת העולם שלהם בלבד. אבל אנשים כאלו תמיד הצחיקו אותי, כי היה חשוב להם להביע את דעתם, אך הם חשפו את יהירותם וטיפשותם יותר מהכל.

רנה הייתה אחת הכלבות החכמות ביותר שהכרתי בחיי. היא הייתה תמיד קשובה ומוכנה למלא כל פקודה. היא למדה כל דבר חדש שלימדתי אותה, תוך דקות ספורות. לעומתה סנדי, כלבת הלברדור, לא הפגינה חוכמה חריגה. למשל כאשר היינו הולכים ברחוב (דבר לא פשוט בפני עצמו כאשר מתמרנים עגלת תינוק ושתי כלבות עם רצועות) הייתי נתקל פעמים רבות בעמודים כאשר אני מצד אחד של העמוד ואחת הכלבות מן העבר השני. רנה למדה  מהר מאוד את הפקודה "מסביב" והייתה רצה מסביב לעמוד ומשחררת את עצמה. לעומתה סנדי, לא מצליחה עד היום לעשות סיבוב מסביב לעמודים ואני חייב לשחרר אותה. רנה למדה להגיע לאוכל שאהבה בבית, היא למדה להעשות גלגולים כשאמרו לה, היא ידעה למצוא חפצים שזרקו לה בין הרבה מאוד חפצים אחרים (בחוש ריח מדהים), והיא הייתה הרבה יותר ממושמעת מסנדי.

אז לכל האנשים שחושבים שהם מכירים כלבי ציד אמיצים כמו רנה, אני רוצה להגיד רק דבר אחד. אני לא הכרתי כלבה חברותית, חכמה וממושמעת כמו רנה. וכאשר אתם הולכים בפארק אל תשכחו שמה שחשוב זה לא צבע הפרווה או גודל הכלב, אלא האופי האמיתי של כל כלב וכלב (ואולי גם חתול). 


אין אפשר לפרסם תגובות כרגע.