אם כלבים רצים חופשי

יום ראשון 1 יוני 2008


בשנת 1970 בוב דילן הוציא שיר שנקרא: "אם כלבים רצים חופשי" (If dogs run free) ולאחרונה יצא סרט בכיכובם של ליאור מילר ואיילת זורר שנקרא: "רק כלבים רצים חופשי". לכאורה ברור לכולם שכלבים נועדו לרוץ חופשי אבל בפועל קשה למצוא מקומות רבים בעיר הגדולה שבהם אפשר לשחרר כלבים ללא חשש מפקחים או סתם שכנים מעצבנים.

לא בכל מקום צריך לשחרר כלבים ולא כל כלב יכול להסתובב חופשי ליד ילדים קטנים, אבל כלבים רבים כן יכולים. בגינה קטנה בגבעתיים (הגינה בסמטת צור) מצאו פתרון יצירתי, במקום לגדר את הכלבים בפינה קטנטנה, פשוט מגדרים את האזור בו משחקים הילדים. זה ניסוי מאוד מעניין שלא ראיתי בעוד מקום בארץ. והוא מראה איך יכולים לחיות בהרמוניה יחד כלבים וילדים קטנים באותה הגינה.

בשלושת החודשים האחרונים צפיתי בניסוי בגינה וגילתי מספר דברים מעניינים:

  • חלק מההורים ,עם הילדים הקטנים, סוגרים את השער בפינת המשחקים שלהם, וכלבים לא יכולים להיכנס, והכלבים משחקים בחוץ. וחלק מההורים שדווקא שמחים שהילדים שלהם ישחקו עם כלבים משאירים את השער דווקא פתוח.
  • בדרך כלל הילדים הם אלו שמחפשים את הכלבים ולא ההפך.
  • כאשר כלבים נכנסים לפינת המשחקים של הילדים, הם אוכלים צואת חתולים ומנקים כך את ארגז החול של הילדים.
  • נוצרה הבנה לא כתובה שהילדים משחקים בשעות אחה"צ ואז בדרך כלל אין הרבה כלבים ואילו בעלי הכלבים מגיעים בבוקר ובערב כאשר אין כמעט ילדים

אני חושב שכדאי להרבה מאוד ערים בארץ ללמוד מעיריית גבעתיים שדאגה לשים כמעט בכל גינה בעיר פינת כלבים ומגלה הבנה רבה לבעלי הכלבים המחפשים פינה לשחרר את הכלב.


אין אפשר לפרסם תגובות כרגע.