על כלבים וילדים

יום ראשון 2 מרץ 2008

רבות כבר נכתב ונאמר על גידול כלבים בכלל ועל גידול כלבים יחד עם ילדים קטנים. ישנם אלו המתנגדים, ישנם אלו המפחדים מכלבים, או אלו שסתם לא רוצים לקחת אחריות. אבל כולם כמעט, מסכימים, שכלבים עושים רק טוב לילדים.
לי לא היה אף פעם ספק שהילדים שלי יגדלו עם כלבים. קודם כל, כיוון שהיו לי כבר שתי כלבות (רנה וסנדי) עוד לפני שחשבתי בכלל על ילדים, ובגלל שתמיד בתור ילד רציתי כלב ולקח לי הרבה זמן לשכנע את ההורים עד שהסכימו. לדעתי ילד שגדל ללא חיית מחמד הוא ילד שסובל מחסך.
בתור ילד תמיד רציתי כלב. ההורים שלי התנגדו בהתחלה אך לבסוף הסכימו שכאשר הגיע לגיל 13 ואהיה מספיק אחראי על מנת לטפל בו, אוכל לקחת כלב. ואמנם ביום שהייתי בן 13 הלכתי לצער בעלי חיים לקחת כלב. "דיקו" בילה איתנו 17 שנים ומת בשיבה טובה. עד היום מסתובבים צאצאים שלו ברחבי רמת גן.
עומר, הבן שלי, הגיע הביתה כשהיה בן שבוע, לתוך בית בו היו כבר שתי כלבות. מגיל צעיר מאוד ראיתי שהוא נהנה מחברתן ומקבל מהן כל כך הרבה – ביטחון, אהבה ,שותפות למשחק ולטיולים בעגלה וכל כך הרבה חום. אני מתקשה להבין הורים שמונעים מילדיהם את ההנאה הזו.
יש הורים שמפחדים שהכלב יעשה משהו לילד. כמובן שיש כלבים מסוכנים, בדיוק כמו אנשים. במקרה שלנו הסכנה היא בדרך כלל הפוכה. עומר דוחף אצבעות לסנדי לעיניים, מטפס עליה ומושך לה בזנב. סנדי כלבה טובה מידי והיא אף פעם לא מביעה התנגדות או מחאה. לפעמים אני מצטער שרנה לא איתנו על מנת להציב לעומר קצת גבולות. רנה, אהבה את עומר ותמיד שיחקה איתו בלרדוף אחרי הכדור או בתופסת. אבל רנה ידעה לפעמים גם להציב לעומר גבולות. למשל, כאשר הוא ניסה לקחת לה את האוכל או משך לה בזנב. לדעתי חשוב מאוד שילד יכיר מהם הגבולות של מותר ואסור. בעלי החיים וכלבים במיוחד יודעים בצורה אינסטינקטיבית איך לחנך גור בלהקה. אלו דברים שאנו בני האדם שכחנו. כלב יכול פשוט לקום וללכת אם ילד מציק לו. בצורה זו לומד הילד שהכלב הוא לא עוד צעצוע אלא יצור חי עם רצונות וגבולות. ועוד לא אמרתי כלום על התרומה הפיזיולוגית והרפואית של שהיה במחיצת בעלי חיים.
לכן אני ממליץ בחום לכל ההורים שעדיין מתלבטים, אל תמנעו מילדיכם את החוויה של גדילה עם חיית מחמד כלשהי.

ריכוז של מאמרים בנושא שמצאתי


תגובה אחת לפוסט ”על כלבים וילדים“

  1.  
    נועה טייבר

    5 במרץ 2008 | 21:51
     

    אני ילדה בת 7 ואני מסכימה. לנו יש בבית כלב זכר, שתי חתולות ותוכי.
    אני אוהבת את כל החיות בעולם.