רנה ומחלות

יום ראשון 20 ינואר 2008

P1010070_1_1.JPG  P1010114_1.JPG  P1010084_1.JPG

מישהו אצלנו במשרד הדביק את כולם בשפעת קשה למדי. אני כבר שלושה ימים,מתעטש, משתעל ומרגיש באופן כללי, שאני גוסס. אם אני לא אשרוד את השפעת תקברו אותי ליד רנה, יש שם נוף יפה, ורנה הייתה שמחה לא להיות לבד. רנה שנאה להיות לבד. היא תמיד הייתה תלותית. כאשר הייתי משאיר אותה בבית היא הייתה בוכה שאני לא לוקח אותה איתי. כאשר הייתי חוזר היא הייתה בוכה משמחה שחזרתי והיא לא צריכה להשאר שוב לבד עם סנדי.

כלבים חולים בדרך כלל מנסים להתבודד ולהתמודד לבד עם המחלה שלהם. אנחנו האנשים, לוקחים מלא כדורים והולכים לעבודה להדביק עוד כמה חברים שלא יאשימו רק אותנו שאנו חולים.

רנה הייתה מאוד אנרגטית וכשהיא הייתה חולה או לא הרגישה טוב, היא נהפכה לכלבה רגועה ששכבה לה על הספה במקום להשתולל בבית. מיקה לפעמים העדיפה אותה במצב הרגוע הזה, אבל אני רק חיכיתי שתרגיש טוב ונלך להשתולל שוב בחוץ.  רנה עברה הרבה מחלות בחייה. היא סבלה בילדותה מתגובת יתר לחיסון אותו קיבלה בגיל חודש. המשמעות הייתה שהמערכת החיסונית שלה הגיבה תגובת יתר והיא לקחה סטרואידים לדיכוי המערכת החיסונית שנה שלמה, עד שהצליחה להתגבר על המחלה. זו מחלה ידועה בגזע שלה, יש שמכירים אותה בשם HOD (בשם המדעי: היפרטרופיק אוסטאו – דיסטרופי). במקרה של רנה, אותו אני מכיר מקרוב, המחלה יכלה להמנע, אם האנשים המנהלים את הגזע שלה בארץ לא היו מסתירים את דבר המחלה. אביה של רנה העביר את המחלה הזו לגורים בהמלטה קודמת. אך המידע הנ"ל, הוסתר, כנראה על מנת לעשות עוד קצת כסף מעוד כמה גורים. במקום למנוע מכלבים שהעבירו את הגן של המחלה להמשיך להעביר את הגן הנ"ל, ממשיכים להרביע כלבים ויודעים שחלקם יהיו חולים.  רנה יצאה מהמחלה הזו בגיל שנה וחצי ומאז הייתה כלבה בריאה, אך יכול מאוד להיות שלקיחת הסטרואידים תקופה כה ארוכה, תרמה להתדרדרות המהירה שגרמה למותה. 

רנה הייתה כלבה עם אהבה ללא גבולות לכל האנשים בעולם, היא לא הייתה רוצה שאצא לרדוף אחרי האנשים שבמודע ממשיכים להעביר את המחלה הזו לכלבים בארץ. היא רצתה רק לעשות טוב. אפילו כשהייתה במצב הקשה ביותר בבית החולים לפני חודש וחצי, היא ניסתה לנחם אותי במקום  להיות עצובה. 

כולנו ממשיכים להרגיש בחסרונה של רנה, במיוחד כשאני חולה, ולא יכול להתכרבל איתה במיטה במקום ללכת לעבודה.


2 תגובות לפוסט ”רנה ומחלות“

  1.  
    גלי

    9 ביולי 2009 | 18:24
     

    איזו מחלה זו היתה בסוף?

  2.  
    לירון

    12 ביולי 2009 | 10:07
     

    לא ידוע בודאות, ככל הנראה התגובה הדלקתית שגרמה לכל הבעיה הייתה קשורה לרגישות המערכת החיסונית שלה אבל לא רציתי לעשות ניתוח שלאחר המוות כדי לברר בדיוק. בנוסף לכך סביר להניח שהרופאים לא היו יודעים בוודאות מה הסיבה האמיתי כיוון שיש תחומים ברפואה בהם אין לנו ידע מספיק וזה אחד מהם. הרופאים פשוט חסרי אונים וזה מאוד מתסכל 🙁